Älskade du...

ååååh vad jag saknar min soldat nu. Vill bara att han ska komma hem. På något sett kan jag inte sluta hoppas på att han helt plötsligt skulle komma hem. Även fast jag är väl medveten om han inte kommer att göra det. Allting är väldigt jobbigt nu, allt man är van vid att göra tillsammans får man göra ensam. Julafton var nog värst, mycket för att jag firade den med hans familj, utan honom. Jag vet att det går så fort vissa dagar, men inte nu tydligen. Men nu har det snart iaf gått fyra veckor sen han åkte, och jag har klarat mig än så länge.

Bråk..

Usch. Det är nog bland det värsta jag varit med om. Att bråka med min soldat som är på andra sidan jordklotet. Mår jävligt dåligt, och kan inte göra så mycket åt saken. Och imorgon är det julafton också. Känns jätte jobbigt att fira jul utan min älskade. Usch. Skit dag!

Ensam i natten.

Andra natten som jag sover ensam sen min soldat åkte, och det känns sjuuukt jobbigt. Har haft mina underbara vänner vid min sida nästan dygnet runt sen han åkte. Kvällarna/nätterna är jobbigast. Det är då alla tankar kommer. Försöker slå bort de så mycket som möjligt, men det går inte. Är väldigt orolig för att det ska hända min älskling nånting. Nu har jag iallafall klarat mig i tre veckor. Yey! Känner mig lite duktig iallafall. Men det är en lång krokig väg kvar, men jag fixar det. Vi klarar detta, tillsammans.

Underbara du..

Tänkte tillägna det här inlägget till min älskade soldat!

Vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans, så varför inte börja från början?
Det fanns en tid då du var den coolaste människa jag någonsin träffat. Du var såååå tuff när du hade olika färger på håret och bara var allmänt cool! Då var du min storebrors coola kompis. Men det var typ 10 år sedan.

Sen träffades vi på krogen, och därefter började vi prata mer. Och det var på den vägen det började. Jag började falla för dig, och det var ju inte riktigt meningen. Det är ju inte ok att falla för storebrors kompis? Men så blev det, och min bror tog det väl inte allt för hårt när han fick veta hur det låg till?

Jag var och är så otroligt trygg med dig, du ger mig sån otrolig trygghet som jag aldrig upplevt förr. Och jag har aldrig varit så lycklig som jag är i dagsläget. Även fast du är på andra sidan jordklotet. Du är verkligen det bästa som har hänt mig, och jag kommer att vänta på dig. Jag vill dela mitt liv med dig. Jag älskar dig och jag kommer alltid att finnas för dig.

åååååh.

Att tid ska betyda så mycket, och just nu går den väääääldigt långsamt. Men snart är det jul, och sen nyår. Och det måste ju få tiden att gå lite snabbare tycker jag. Vill ha något att göra, vill inte bara gå hemma längre. Har gjort det i över tre månader nu. Så jävla tråkigt. Och eftersom jag inte gör något så saknar jag min soldat så mycket mer. Usch.

Sms..

Sms gör väldigt mycket, det är inte lika bra som ett samtal men det är ändå bra. Nu har jag möjligheten att skicka sms till honom, när jag vill. Och det känns verkligen som en otrolig lättnad. Så otroligt skönt. Har fått massor utav gulliga sms av min soldat, och blir lika lycklig varje gång!

Äntligen!

Igår fick jag äntligen ett sms från min älskade, och har fått flera stycken idag. Känns underbart att veta hur han mår, och att han mår bra. Så nu är jag lite mer positiv igen, skönt det. Det tar på kroppen att vara nedstämd och ledsen. Men nu mår jag bättre iaf =)

Depp inlägg..

Usch. Hemska dag. Har nu gått 4 dygn sen jag hörde något från min älskade, och nu har jag brutit ihop. Ja mer eller mindre iaf. Väntar fortfarande på ett kontantkort jag beställt, beställde i lördags och har inte kommit än. Det gör saken ännu värre, för om jag hade haft det så hade jag åtminstone fått ett sms eller nånting. Men har inte hört nånting verkligen.

Just nu är allt skit, allt känns meningslöst. Är verkligen i botten, känns som att jag inte kommer att klara detta. Usch. Jag vill inte mer, vill att min soldat ska vara här med mig. Åhhh. Hjärtat värker. Vill ha honom här nu! Vill inte vänta mer..

http://www.youtube.com/watch?v=NU9JoFKlaZ0

Denna väntan..

Nu har det gått tre dagar sen jag hörde något från honom sist, grymt jobbigt. Längtar massor efter att få höra hans röst. Väntar fortfarande på ett kontantkort som jag beställde för ett par dagar sen, men det har minsann inte kommit än. Saknar min soldat massor idag. <3

En vecka..

En vecka, 7 dagar, 168 timmar.. Ja ni fattar. Har klarat av min första vecka utan min soldat. Heja mig! Veckan har varit mycket upp och ner, men har gått bra överlag. Har kanske stolt över mig själv, för jag trodde jag skulle vara mer deppig än vad jag har varit. Men det har gått ganska bra. Har väl haft typ 2 dagar som varit verkligen skit men jag har klarat mig igenom dom också.

Fantasivärld

Jag lever i min lilla fantasivärld, så min soldat är inte alls i Afghanistan. Egentligen tror jag att det beror på att jag inte riktigt har förstått att han är så långt bort som han är. Kan fortfarande inte skuta hoppas på att han bara helt plötsligt skulle komma hem, men ändå så vet jag att det inte kommer att hända.

När jag pratar med honom i telefon, och jag inte har en dålig dag vill säga. Så känns allt precis som vanligt, att han bara är ett tiotal mil ifrån mig. Och inte flera hundra mil. Jag har inte riktigt förstått hur jag ska kunna klara av det här, och hur jag ska kunna hantera allting. Jag vill klara det här, jag måste klara det. För jag vill dela resten av mitt liv tillsammans med min soldat.

Jag förstår mig inte riktigt på mg själv, för jag pratar om allt det här varje dag. Men ändå har jag inte förstått det själv? Vad beror det på? Kommer allt komma som någon stor chock sen då? Hm.. Jaja, det får jag ta då i så fall.


Efter regn kommer solsken.

Idag känns det helt klart bättre än igår, det går verkligen väldigt mycket upp och ner. Men nu går det iallafall uppåt igen, vilket känns skönt. Är inte alls kul att känna sig helt nere på botten. Men jag fick prata med min soldat tre gånger igår iallafall. Så efter regn kommer solsken! =)

Min soldat.

Har fått prata med min älskade soldat tre gånger idag. Känns underbart att höra hans röst, och det betyder så otroligt mycket. Har varit en mycket tung dag, är väl först nu som jag kommit till insikt att han faktiskt har åkt. Min lille skrutt där ute i stora världen, ja jag vet att jag att jag pratar om honom som han vore ett litet barn. Men ibland så är även min stora, starka soldat liten och ynklig. Så många tankar går till min soldat idag. Han är en underbar pojkvän, även fast han utsätter mig för detta. Han får ju iaf leva sin dröm-

Stark..

Försöker vara stark, försöker visa alla att jag klarar detta. Men ibland går det inte, ibland klarar jag inte det här. Det suger verkligen att vara ifrån den man älskar mest av allt. Vill bara ha min soldat här. Vill inte att han ska vara så långt bort. Tiden går, men alldeles för långsamt. Vissa har inte ens sagt hejdå till sina soldater än, och min har redan varit borta i fem dagar. Vill bara ha hem honom. Saknar honom så mycket nu. Usch. Varför är jag inte stark jämt för? Vill inte var ledsen.

Drömmar...

Haft så mycket mardrömmar om min soldat inatt, har vaknar flera gånger. Usch. Men som tur är så var det ju bara drömmar. Saknar honom väldigt mycket idag. <3

Rubrik?

Rubriken kan vara svår ibland.. Dagarna flyter på ganska bra, tänker inte så mycket på hur långt vort min soldat egentligen är. Men har iofs varit ensam väldigt lite också, har haft en fin vän vid min sida mest hela tiden. <3 Tack för att du finns, det betyder mycket.

Men min soldat har ringt varje dag så jag vet iaf att han mår bra. Självklart tänker jag på honom, och självklart saknar jag honom. Men det känns inte lika jobbigt som jag trodde att det skulle göra, vilket känns skönt.

Det rullar på..

Dagarna rullar på ganska bra ändå, onsdag idag. Andra dagen för min soldat i Afghanistan. Humöret går upp och ner, kvällarna och nätterna är jobbigast. Drömmer mycket mardrömmar osv. Saknar min soldat väldigt mycket, men han har iaf ringt två gånger. Helt underbart att få höra hans röst, höra hur lycklig han är och att han har det bra. Det gör mig lite starkare.

RSS 2.0